måndag 29 december 2008

Boot Camp

Aldrig trodde jag att jag sku ha klarat av att vakna 4.30 må, ons och fredag i 4 veckors tid för att hinna sporta så tidigt! Men bra gick de. Fyra kivoga (och semi tunga) veckor med en förändrad livsstil efteråt. En dag missade jag när vi var i Melbourne. Nej jag har inte gått ner i vikt och fått någon drömkropp så ni kan andas ut och skratta åt mitt försök:) (hmm.. älskar älskar choko!) MEN en hel del bättre kondition och bättre livskvalitet kan jag definitivt säga att jag fått. Iom att det var tidiga morgnar försökte jag förstås gå i säng tidigt. Jag har ändå aldrig klarat det, så oftast blev mina nätter korta och så fick jag sova ut nästa dag. Men det positiva är att jag verkligen försökt att vakna tidigt och njuta av mitt liv och dagarna istället för att festa och sova bort dem. Så jag har haft en periood av lite fester och mycket länk, tidiga morgnar och härligt strandliv. Underbart! Jag har mått faktiskt bra av det och har inte haft något behov av att supa och härja (okej nog ha ja ju gjort de också lite). Men faktiskt mer disciplin har jag haft och eftersom jag redan var klar klockan 8 med träningen har jag studerat dagarna efter det.

I resultaten efteråt hade jag fått betydligt bättre i nästan allt. Någo smalare har jag inte blivit men som vi konstatera med Janina så har man känt en del nya muskler i kroppen:) haha. I Nya Zeeland har helt hälsolivet skitit på sig totalt, men åtmisntone var dehär en challenge som jag är stolt att jag gjorde och hoppas verkligen ÅA skulle ha något motsvarande. Det som jag tyckte mest om var att det var ute med frisk luft (som skoljumppan), team-work så mycket stafetter och sånt, sporrande tränare och bra anda. Boxning har jag inte heller gjort förut så de tyckte ja mycket om. Och skoj med annan träningsform som att lyfta bildäck och springa i backar (eller va de?!)


Janina och jag efteråt: svett eller dagg?

Inga kommentarer: