torsdag 12 mars 2009

Farewell Sydney

Megastress! Att lämna ett ställe efter 7 månader e inte bara sorgligt utan också en hel del jobb. Avsluta hyreskontrakt, avsluta elkontrakt, kolla att allt e okej me skolan, skicka extra saker hem osv. Och så packa packa alla mängder jag shoppat. Jag vet att min pappa antagligen kommer att stå med yxan redo när ja kommer hem eftersom ja vet att ja ödat en massa pengar. Samtidigt hade ja int med nästan någo o också de sade "du köper sen där". Och fastän många sedan lämnar hela deras "förra garderob" så tycker ja att varför ska man slänga kläder som man sku kunna använda? Ja menar slitna eller för små kläder e en annan sak. Men fina kläder kan ja nog inte lämna. Så ja packa först en hel del och skickade det hem med ett annat fyg. Om man har under 100 kg e de oftast billigare att skicka med flyg än båt o då tar de bara en vecka också :). Så 43 kg skicka ja hem (där va också mitt surfbräde som ja hade stora issues med - sälja eller spara?!) fastän de säkert sku ha varit smartare att sälja behövde ja nästan int betala någo extra för att skicka den hem. och framför mig har ja en vision att de kan stå i ett hörn med foton på. Så ja tror de nog va smart. Den e ju så fin:)

På fredagen hade ja mitt farewell party. Jag var helt förvånad att så många kunde komma och ja blev helt rörd över hu många goda kompisar jag fått (för ja hade egentligen inte gjort så stor deal av de). För där va ju int någo av de andra utisarna. Så mest av de första årets speechies, och några från andra året med, samt ett par "extra" kompisar o så mina kämppisar. Jag bjöd på lite snacks o billigt vin :) Så vi stanna hemma ända till 12 (som e superlänge i sydney där man normalt går ut 8-9 tiden). Så sen va de ju nog för sent att gå nånstans "fancy" så vi gick till Jacksons on George som påminner om Affes. Där finns 2 våningar och vi stanna längst ner där de spela golden oldies som spice girls o annat bra. Så vi dansa o shaka och de va nog en av de bästa kvällarna för mig, fastän de va supersvårt att säga farväl till alla. Fastän ja inte var full och normalt inte gråter så lätt så kunde ja int göra nå annat. Men en lyckad kväll var det nog:)


Kämppisarna, jag, Kara o Raphaela



På lördagen åkte ja till Bondi för att njuta av "den sista solen" också eftersom jag inte solat på länge. Jag gick på ärenden och gjorde lite shopping och på kvällen firade vi Karas födelsedag. Vi stannade först hemma och gick sedan till Argyle som e en av mina favoritbarer på the Rocks. Kvällen var helt okej, men eftersom vi va lite slut från gårdagen va de lite slö fiilis. Dessutom börja ja inse allvaret me att åka hem + att vi alla va extremt störda på killar just då. Så kvällen blev ganska kort, men helt okej ändå:). Och när vi kom hem hade vi normalt flicksnack som har varit det bästa med att bo med dem!

På söndagen överraskade vi kara med presenter och kaka på morgonen

På söndagen packade ja mina grejer (som blev mycket mer än ja trodde att ja hade kvar). Vi hade lunch med kämppisarna och så gjorde ja mina sista ärenden. På kvällen var ja extremt lipig och eftersom jag inte sovit mycket på sistone var ja helt slö i bollen. Så ja visste att ja sku ha lite för mycke bagage, men ja hade ganska extremt för mycket så ja fick betala extra. De var ändå snälla för ja måste bara betala 10 kg extra fastän ja egentligen hade 20 kg extra. ja vet, massor o då hade ja ren skickat. Så då blev ja ju ännu mera gråtig så ja såg säkert ut som nån sku ha dött. När ja kom in i planet somnade ja direkt efter maten o sov hela vägen till hong kong. När ja vaknade var ja en ny människa, har inte fällt en tår efter de och ser MASSOR fram emot att se alla hemma!:) jag tror att jag förstått som ja ren sagt flera gånger "all good times come to an end". Nu ska ja springa till flyget från London o så e next stop FINLAND!!!

Inga kommentarer: